پیتزای 30 دقیقه ای با آون توستر وگاترونیکس

پیتزا ، معروف ترین و خوشمزه ترین غذای ایتالیایی که همه ما عاشق آن هستیم.
بعد از خوردن یک برش پیتزا همه چیز بهتر از قبل به نظر می رسد. پیتزا غذایی است که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد و ترکیبات زیادی را میتوان به یک پیتزا اضافه کرد که این ویژگی ، آن را به غذایی مناسب برای انواع ذائقه ها تبدیل کرده است.

پخت پیتزا با آون توستر وگاترونیکس

اگر به فر دسترسی ندارید ، به راحتی میتوانید با تهیه یک خمیر پیتزا ، یک پیتزای گرم و خوشمزه خانگی را تهیه کنید. میتوانید آن را در آون توستر خود بپزید و مراحل پخت را تسریع کنید. این آون توستر دارای یک فن است که هوای گرم را به اطراف گردش می دهد تا پیتزا پخته شود. هوایی که در اطراف گردش میکند باعث پراکندگی یکنواخت گرما شده و از جمع شدن گرما در یک نقطه جلوگیری میکند.
حالت تنظیم دلخواه دمای المنت های بالا و پایین ، دیگر ویژگی برتر آون توستر وگاترونیکس نسبت به رقبای خود می باشد. وجود چنگک های مخصوص برای خارج کردن سینی و مرغ گردان از درون آون توستر ، راحتی و خطر پخت غذا با این آون توستر را به صفر رسانده است. پس همه مواد لازم را جمع آوری کرده و برای پخت پیتزا با آون توستر آماده شوید.

آون توستر وگاترونیکس با امکانات بالا

مواد لازم برای پخت پیتزا :

  • خمیر پیتزا (یا نان پیتزا به تعداد لازم)
  • سس گوجه فرنگی (۲ قاشق غذا خوری)
  • سینه مرغ (۱ یا ۲ عدد)
  • گوشت چرخ کرده (۲۰۰ گرم)
  • فلفل دلمه ای (۱ عدد)
  • قارچ (۴ الی ۶ عدد)
  • آویشن (۱ قاشق چای خوری)
  • پیاز (۱ عدد)
  • گوجه فرنگی (۱ عدد)
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • ذرت و زیتون برای تزئین در صورت نیاز

طرز تهیه :

اگر اهل تهیه خمیر پیتزا نیستید میتوانید از نان پیتزای اماده استفاده کنید پس مطمئن شوید دستورالعمل ها را دنبال میکنید.
در ماهیتابه کمی روغن بریزید و پیاز ها را سرخ کنید ، گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید ، مراقب باشید زیاد روغن نگیرد.
پس از گوشت ، مرغ را با پیاز بپزید و ریش ریش کنید.
قارچ ها را خوب بشویید و به صورت ورقه ای یا ریز تر خرد کنید.
ساقه و دانه های درون فلفل دلمه ای را جدا کنید و به صورت ورقه های نازک خرد کنید.
میتوایند قبل از روی هم قرار دادن مواد در پیتزا ، فلفل دلمه ای و قارچ را کمی تفت دهید تا آب اضافی آن ها تبخیر شود.

سینی آون توستر را آماده کنید ، قبل از تهیه پیتزا ، تمیز شسته و بگذارید خشک شود.
سطح سینی را با کمی روغن بپوشانید و خمیر پیتزا را بر روی آن قرار دهید ، در صورتی که از نان پیتزا استفاده میکنید به این نکات توجه کنید :

  • نان پیتزا دو رو دارد که یک طرف آن از قبل گرما دیده و تیره تر و به رنگ نارنجی یا قهوه ای می باشد و طرف دیگر آن خام تر و سفید و ساده است. برای تهیه پیتزا با نان آماده طرف سفید را روی کف سینی بگذارید و مواد را بر روی تیره آن قرار دهید ، زیرا که روی تیره آن از قبل پخته شده است.
  • برای ترد شدن نان ، 5 تا 10 دقیقه قبل از پخت ، آن را از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود.
  • اگر میخواهید که لبه های پیتزا نسوزد میتوانید هنگام قرار دادن مواد بر روی نان کمی پنیر پیتزای ریز ریز شده را در لبه های آن قرار دهید.

 

دو روی تیره و روشن نان پیتزا

پس از قرار دادن خمیر یا نان پیتزا وقت آن رسیده که مواد را بر رویش بریزید.
ابتدا 2 قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی (کچاپ) را روی سطح نان بریزید و پهن کنید. بعد از سس پنیر پیتزا را سر تا سر نان پخش کنید.
در اینجا به سلیقه خود میتوانید ترتیب اضافه کردن بقیه مواد را انتخاب کنید :
پیشنهاد ما این است که ابتدا گوشت و مرغ ( اگر از سوسیس یا کالباس استفاده میکنید در این مرحله آن ها را اضافه کنید) و بعد فلفل دلمه ای ، قارچ و گوجه فرنگی های حلقه شده را قرار دهید یا بلعکس.
پس از مواد اصلی حالا پنیر پیتزا را در سرتاسر نان به مقدار زیاد پخش کنید تا سطح مواد را به طور کامل بپوشاند.
برای تزئین پیتزا میتوانید ذرت ، زیتون یا حلقه های نازک گوجه فرنگی و قارچ را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید.
در بین مواد و روی پیتزا میتوانید مقدار کمی آویشن یا فلفل اضافه کنید.

اضافه کردن مواد به نان پیتزا

آماده کردن آون توستر وگاترونیکس برای پخت پیتزا

ابتدا سطوح درونی آون توستر را به خوبی بررسی کنید و از تمیز بودن تمامی سطوح مطمئن باشید . اگر نمیدانید که چطور میتوانید درون آون توستر را تمیز کنید ، در انتهای این آموزش با ما همراه باشید.
آون توستر را به برق بزنید و با چرخاندن دو اهرم دایره ای مربوط به دمای المنت بالا و پایین ، دمای هر دو المنت را بر روی 200 درجه سلسیوس قرار دهید. اهرم تایمر را بچرخانید روی 3 یا 5 دقیقه قرار دهید. با اهرم دوم فن های آون توستر را روشن کنید.

پس گذشت چند دقیقه آون توستر به صورت خودکار خاموش میشود و فضای داخلی آن گرما دیده و پذیرای پیتزای خام می باشد.
سینی را بر روی ردیف وسط قرار بدهید ، درب شیشه ای آون توستر را ببندید . لازم به ذکر است که آون توستر وگاترونیکس دارای درب شیشه ای ضد حرارت می باشد و خطری از قبیل سوختن پوست دست هنگام باز یا بسته کردن آن و وارد کردن و خارج کردن مواد شما را تهدید نمیکند.
پس از قرار دادن سینی المنت بالا را خاموش کرده و المنت پایین را بر روی 180 درجه سلسیوس تنظیم کنید. تایمر را بر روی 25 یا 30 دقیقه بگذارید و فن ها را روشن کنید.
هر چند دقیقه یک بار به پیتزا سر بزنید و به خوبی بررسی کنید که دور تا دور پیتزا خوب پخته شده یا نه. وجود لامپ داخلی این امر را راحت تر میکند.
پس از گذشت حدود 30 دقیقه آون توستر خاموش میشود ، از طریق چنگک سینی را به بیرون بکشید و از عطر و طعم پیتزای خانگی تان لذت ببرید.

سایر نکات برای پخت پیتزایی خوشمزه تر :

  • برای کش آمدن پنیر پیتزا میتوانید کمی آب را با دست یا با اسپری قبل از پخت پیتزا روی سطح آن بپاشید.
  • برای سرخ کردن و گریل شدن سطح بالایی پیتزا ، پس از پخت ، سینی را بر روی ردیف بالایی قرار دهید و المنت پایین را خاموش کنید و دمای المنت بالا را بر روی 200 درجه سلسیوس قرار دهید ، اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه سطح بالایی پیتزا کاملا سرخ و خوش رنگ شود و سپس سرو کنید.
  • مراحل آماده سازی پیتزا حدود 20 دقیقه و پخت آن 30 دقیقه طول میکشد.
    پیتزا را به 6 یا 8 تکه برش دهید و میل کنید.

تمیز کردن آون توستر :

درون آون توستر را پس از هر بار استفاده و بعد از سرد شدن کامل آن مورد بررسی دقیق قرار دهید تا مطمئن شوید هیچ غذایی بر روی المنت ها یا نزدیک آن ها نریخته است . این بازرسی پس از هر استفاده باعث میشود که در دفعات بعدی غذا با المنت ها برخورد پیدا نکند و از آتش سوزی جلوگیری شود.

  1. روش اول : با قرار دادن کاسه نیمه پر شده از آب درون آون توستر و روشن کردن آن ، بخار آب باعث پاک شدن سطوح و روان شدن چربی های سطح آن میشد و پس از آن میتوانید با یک دستمال تمیز به راحتی سطوح داخلی را تمیز کنید.
  2. روش دوم : ابتدا مطمئن شوید آون توستر از برق کشیده شده باشد و سپس سطوح داخلی را با دستمال یا پارچه ای از ذرات غذا پاک کنید.
    با استفاده از یک مسواک نرم قدیمی و محلول پاک کننده یا ترکیب جوش شیرین و سرکه ، لکه های چربی سمج را از روی سطوح پاک کنید.به این نکته توجه کنید محلول تمیز کننده را به هیچ وجه به صورت مستقیم بر روی سطوح اسپری نکنید ، ابتدا سطح مسواک یا دستمال را به محلول آغشته کنید و اقدام به تمیز کردن سطوح کنید.

«از تماس محلول با المنت ها خود داری کنید»

تمیز کردن سطوح داخلی آون توستر با دستمال

 

تمیز کردن لکه های غذا و چربی با مسواک و محلول تمیز کننده

امیدوارم که مطالب این وبلاگ برای شما مفید و اثر گذار بوده باشد.
با اشتراک گذاشتن نظرات و مطالب ، ما را در بهبود و پیشرفت وبلاگ ها یاری کنید.

 

مهندس نوروزی
ارسال دیدگاه