راهنمای تصویری کامل کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE)

به هم ریختن تنظیمات دما ، صفحه نمایشی با اشکالِ متفاوت و زیاد ، دکمه ها و بروشور هایی به زبان انگلیسی و آگاهی نداشتن از نحوه کار با ریموت کنترل ، از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد به هنگام استفاده از کولر های گازی با آن مواجه می شوند.

در این آموزش قصد داریم نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی و نحوه تنظیم کردن آن در بهترین حالت را به شما یاد دهیم. برند های مختلف سازنده کولر های گازی با مدل های متنوع محصولات در بازار وجود دارند ، که اکثر ریموت کنترل های آنها از کلید ها و تنظیمات تقریبا مشابهی بهره میبرند. در این آموزش با نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) آشنا می شویم.

اما چرا گری (GREE) ؟

گری (GREE) انتخاب برتر مشتریان از سال 2005 تا کنون.
شرکت گری (GREE) با بهره بردن از تیم قدرتمند تحقیقاتی ، تولید و بهبود انواعی از محصولات سرمایشی و گرمایشی و ایجاد رابط کاربری ساده و قابل فهم برای کاربران خود ، توانست جایگاه پر فروش ترین شرکت تولید کننده محصولات گرمایشی سرمایشی را در جهان از آن خود کند. برندی که با رضایت بالا در ایران نظر خریداران را در بازار به خود جلب کرده است. پس با یادگیری و آگاهی از نحوه استفاده و تنظیمات متفاوت ریموت کنترل کولر گازی و ایجاد حالت مناسب ، بهترین نتیجه ، با بازدهی بالا و پایین ترین مصرف انرژی را نصیب خود کنید.

 

کولر گازی گری (GREE) در مدل های مختلف و با امکانات بالا

 

نحوه کار با ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) :

ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) با وجود چینش مناسب نماد (ICON) ها و اشکال ساده و قابل فهم در صفحه نمایش و وجود قفل کلید ها (LOCK) به منظور جلوگیری از تغییر کردن اشتباهی تنظیمات ، از این حیث سادگی کار با آن را به سر حد خود رسانده است.

آشنایی با کلید های ریموت کنترل :

 

ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) ، تصویر صفحه نمایش در انتهای متن
  1. خاموش و روشن کردن کولر (ON,OFF) : با فشردن این کلید و به هنگام شنیدن صدایی شبیه به «di» یا ظاهر شدن آیکون «OPER» به معنای فعال بودن ارتباط میان ریموت کنترل و پنل کولر می باشد. با فشردن هر کلید صدای «di» شنیده می شود و دستور توسط کولر اجرا خواهد شد.
  2. حالت (MODE) : با هر بار فشردن این کلید ، حالت عملیاتی که کولر باید انجام دهد را مشخص می کنید. کولر گازی گری (GREE) دارای ۵ حالت مختلف می باشد که با هر بار فشردن این کلید با ظاهر شدن آیکون مربوط به آن ، دستور تغییر حالت به پنل ارسال می شود.
    حالت های مختلف کولر گازی گری (GREE) :
    – حالت اتوماتیک (AUTO) : با فشردن کلید مود (MODE) و قرار دادن کولر در این حالت ، کولر بر اساس دمای تنظیم شده توسط شما ، دمای هوای خروجی از خود را تنظیم می کند. در این حالت تعیین مود کولر (سرما یا گرما) به صورت اتوماتیک توسط خود کولر انجام می شود. این حالت در مواقعی که به مدت طولانی در محل حضور ندارید ، کارایی دارد.
    – حالت سرد (COOL) : در این حالت کولر دمای خروجی را کمتر از دمای اتاق تنظیم می کند. این حالت در جهت کاهش دمای اتاق است و در فصل گرما کارایی بالایی دارد. دمای خروجی در این حالت را میتوان به صورت اتوماتیک یا دستی تنظیم کرد که در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد.
    – خشک (DRY) : وقتی که کولر در این حالت قرار میگیرد ، رطوبت دریافتی کولر از سوی محیط نسبت به قبل بیشتر می شود و باعث کاهش رطوبت و خشک تر شدن هوای خروجی میگردد. این حالت در مواقعی که هوا شرجی است کارایی خوبی از خود نشان می دهد.
    – حالت فن (FAN) : با قرار گیری کولر در این حالت ، فقط فن فعالیت می کند و هیچ یک از حالت های سرد یا گرم فعال نمی باشد. در این حالت هوای محیط بیرون بدون هیچ تغییری وارد فضای اتاق می شود. حالت فن در مواقعی که هوای بیرون در حالت معتدله (خنک) یا دمای مطلوبی قرار دارد ، بسته به تصمیم کاربر ، کاربرد دارد.
    – گرما (HEAT) : با نمایش نماد (ICON) شبیه به خورشید در ستون حالت ها ، کولر گازی گری (GREE) شروع به بالا بردن دمای هوای خروجی از پنل می کند. در فصل زمستان با استفاده از این حالت کولر گازی های گری (GREE) می توانید گرما را به خانه های خود بیاورید.

    آیکون و ترتیب حالت های مختلف کولر گازی گری (GREE)
  3. کلید فن (FAN) : کلید فن که در بالای ستون سمت راست ریموت کنترل قرار دارد ، قدرت و پرتاب هوای خروجی از پنل را تنظیم می کند. فن کولر گازی های گری (Gree) در مدل های بالاتر دارای 6 حالت و در مدل های پایین تر دارای 4 حالت می باشد.
    حالت اتوماتیک (AUTO) : در این حالت فن کولر گازی گری (GREE) به صورت خودکار و بر اساس دمای داخلی ، قدرت و پرتاب هوای خروجی را تنظیم می کند. با فشردن دوباره کلید فن ، ستون هایی در بالای صفحه نمایش و رو به روی واژه «FAN» ظاهر می شود ، که نشانگر قدرت پرتاب هوا است ، با افزایش هر ستون و با افزایش سرعت فن ، هوای بیشتری به محیط داخل اتاق وارد می شود. برای بازگشت به حالت اتوماتیک (AUTO) فقط کافیست کلید فن (FAN) را دوباره فشار دهید تا «AUTO» در بالای صفحه نمایش ظاهر شود.

    آیکون حالات مختلف فن کولر گازی های گری (GREE)
  4. توربو (نهایت قدرت ، TURBO) : هنگامی که کلید میانی ریموت کنترل (TURBO) را فشار دهید ، فن روی حالت نهایت قدرت قرار گرفته و قدرت و پرتاب هوای خروجی در بیشترین حد ممکن خود قرار می گیرد. این کلید در روز های بسیار گرم و بسیار سرد کارایی دارد.
  5. کلید های تنظیم دما : با فشردن کلید بالا ، عدد دمای روی صفحه نمایش و پنل کولر گازی را افزایش و با فشردن کلید پایین آن را کاهش دهید. اگر می خواهید که ریموت کنترل کولر گازی گری (GREE) در حالت قفل قرار بگیرد و تغییر دادن تنظیمات به صورت اتفاقی توسط افراد رخ ندهد ، کلید افزایش دمای بالا و پایین را هم زمان فشار دهید تا آیکون قفل در صفحه نمایش نشان داده شود. برای غیر فعال کردن قفل نیز همین کار را تکرار کنید.
  6. تنظیم هدایت کننده افقی و عمودی : در پنل کولر گازی های گری (GREE) دو تنظیم کننده زاویه هوای خروجی وجود دارد. تنظیم کننده عمودی که در بیرون از پنل واقع است (یک عدد) و تنظیم کننده های داخلی که با تعداد بیشتری زاویه هوای خروجی را در حالت راست و چپ تغییر می دهند.
    تنظیم کردن زاویه افقی : با روشن کردن کولر گازی ، تنظیم کننده های زاویه در حالت پیش فرض (یعنی چرخش به اطراف به طور متناوب) هستند.
    با فشردن دوباره این کلید حالت خط های رو به روی آیکون پنل در صفحه نمایش تغییر می کند. با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانید آن را در ۷ زاویه پرتاب مختلف تنظیم کنید.
  7. تنظیم کردن زاویه عمودی : این امر نیز مشابه «تنظیم کننده زاویه افقی» است و با هر بار فشردن کلید آن حالت خط های رو به روی آیکون پنل و در نتیجه زاویه تنظیم کننده بیرونی تغییر می کند ، اما در جهت بالا و پایین.

    آیکون تنظیم زاویه هوای خروجی
  8. حالت خواب (Sleep) : این حالت در هنگام استراحت و خواب کاربرد دارد. وقتی که کلید خواب (Sleep) را فشار دهید ، کولر بر اساس دمای حس شده ، در حالت سرد (COOL) با گذشت یک ساعت ، ۱ درجه سلسیوس دما را افزایش و با گذشت ۲ ساعت ، ۲ درجه سلسیوس دما را افزایش می دهد. در حالت گرم با گذشت یک ساعت ، ۱ درجه سلسیوس کاهش و با گذشت مدت زمان ۲ ساعت ، ۲ درجه سلسیوس دمای هوا را کاهش خواهد داد.
  9. حالت دمای خودکار (I FEEL) : در برخی از کولر گازی های گری ، سنسور تشخیص دما درون ریموت کنترل قرار گرفته است که به تشخیص دمای اطراف خود می پردازد. با فشردن این کلید با ظاهر شدن آیکون «F» در بالای صفحه نمایش و فعال شدن حالت «I FEEL» یا «Feeling» ، دمای محیط اطراف ریموت کنترل شناسایی شده و به پنل کولر ارسال می شود. کولر بر اساس دمای شناسایی شده ، دمای هوای خروجی را تنظیم می کند تا دمای هوای محیط در همان حد مطلوب قرار بگیرد. توصیه می شود به هنگام فعال کردن این حالت ریموت کنترل را در نزدیکی خود قرار دهید تا دمای محیط با دمای هوای اطراف شما تنظیم شود.
  10. کلید های تنظیم کننده زمان خاموش و روشن شدن کولر (TIMER ON , TIMER OFF) : با استفاده از این دو کلید می توانید زمان روشن شدن کولر و زمان خاموش شدن آن را در طول روز تنظیم کنید. پس از فعال شدن این ویژگی از این به بعد کولر راس ساعت تنظیم شده به طور خودکار روشن و خاموش می شود. این ویژگی در مکان های عمومی مثل ادارات ، مساجد ، و محل های نگه داری مواد فاسد شدنی مثل آرایشی و بهداشتی ، کاربرد بسزایی دارد.
    – نحوه تنظیم کردن تایمر کولر : با فشار دادن کلید «TIMER ON» ، آیکون ساعت رفته و کلمه «ON» در کنار نشانگر ساعت ظاهر می شود. پس از آن با فشردن کلید های افزایش و کاهش دما ، زمان روشن شدن کولر را تنظیم کنید. با فشردن کلید «TIMER OFF» ، در این هنگام کلمه «OFF» نمایان می شود و تنظیم زمان به صورت دستی صورت می گیرد. پس از تنظیم حالت خاموش و روشن ، آیکون های «ON» و «OFF» در صفحه نمایش باقی می ماند که نشان دهنده فعال بودن این حالت خودکار است. برای از کار انداختن این حالت با یک بار فشردن دوباره کلید های «TIMER ON» و «TIMER OFF» و پنهان شدن آیکون ها ، این حالت خودکار غیرفعال می شود.
  11. کلید تنظیم ساعت (CLOCK) : آیکون ساعت در کنار نشانگر ساعت قرار دارد. فشردن این کلید ریموت کنترل را بر روی حالت تنظیم ساعت قرار می دهد. زمانی که آیکون ساعت شروع به چشمک زدن کرد ، می توانید با کلید های افزایش و کاهش دما ، ساعت ریموت کنترل را بر اساس ساعت محلی کشور تنظیم کنید. تنظیم بودن ساعت ریموت کنترل ، شما را برای فعال کردن حالت خودکار خاموش و روشن ، کمک می کند.
  12. کاهش صدا (QUIET) : این حالت باعث کاهش صدای کولر گازی می شود و محیطی با آرامش بیشتر را برای شما فراهم می کند. آیکون هدفون بر روی صفحه نمایش نشان دهنده فعال بودن این حالت است.
  13. وای فای (WIFI) : در بعضی از مدل های کولر گازی های گری (GREE) با نصب اپلیکیشن مخصوص GREE از سایت سازنده ، می توانید ریموت کنترل و کولر گازی خود را به گوشی و اینترنت وای فای متصل کنید. این ویژگی که برتری کولر های گری (GREE) را نسبت به رقبای خود نشان می دهد ، در راحتی کنترل و تنظیم کولر نقش زیادی را ایفا می کند.
  14. لامپ (LIGHT) : کلید لامپ ، تعیین می کند که می خواهید نشانگر های روی پنل که دمای تنظیم شده و آیکون حالت کولر را به نمایش می گذارد ، روشن باشد یا نه.
  15. دمای محیط (TEMP) : سه حالت متفاوت با فشردن پیاپی این کلید به وجود می آید.
    – حالت اول : با یک بار فشردن این کلید آیکونی شبیه به یک خانه در سمت چپ نمایشگر نشان داده می شود . این حالت دمای کولر را دقیقا به اندازه ی عدد روی نمایشگر تنظیم می کند.
    – حالت دوم : با دو بار فشردن این کلید و ظاهر شدن آیکون خانه و دما سنج درون آن ، دمای هوای داخل اتاق بر روی پنل و نمایشگر ریموت کنترل نشان داده می شود.
    – حالت سوم: با ۳ بار فشردن این کلید ، دمای محیط بیرون از خانه نمایش داده می شود.

    حالت دمای نمایشی در نمایشگر
  16. هوای سالم (HEALTH) : کلیدی با دو آیکون خانه و درخت کاج ، این ویژگی نیز در بعضی سری های خاص کولر گازی های گری (GREE) موجود است. فشردن پیاپی آن با نشان دادن آیکون درخت و خانه همراه است. نماد درخت به معنای هوای یونیزه شده با مقدار اکسیژن بالاتر نسبت به هوای محیط بیرون است و آیکون خانه به معنای هوای سالم و تصفیه شده می باشد.

برای درک بهتر محل قرار گیری آیکون ها در صفحه نمایش ریموت کنترل گری (GREE) می توانید از تصویر زیر استفاده کنید.

صفحه نمایش ریموت کنترل گری (GREE)

اکنون می توانید با آگاهی کامل از کلید ها و حالت های متفاوت ریموت کنترل ، کولر گازی خود را در بهترین حالت ممکن به سلیقه و نیاز خود تنظیم کنید.

امیدوارم که مطالب این وبلاگ برای شما مفید و اثر گذار بوده باشد.
با اشتراک گذاشتن نظرات و مطالب ، ما را در بهبود و پیشرفت وبلاگ ها یاری کنید.

مهندس نوروزی
ارسال دیدگاه